torsdag den 23. januar 2014

Dagens iris

Januar og det vi kalder vinter her i Spanien,det er en måned hvor vejret skifter fra godt til skidt på et øjeblik,vi har lige haft et par kedelige dage med tåge og regn ,dagen i dag ser ud til at blive fin med noget sol,jeg vil tage ud og save noget brænde i et lille stykke skov vi har fået adgang til:)

Sidste år på denne tid var der reticulata iris i blomst men det lader vente på sig ,da alle løg blev plantet om sidste år,men de er på vej op:)
" Dagens  Iris" er hentet fra i sommers ,en af mine egne hybrider,med en lidt anderledes farvesammensætning,denne hører til i gruppen TB -Høje skægiris,

3 kommentarer:

  1. BOnjour je repasse plus tard des soucis d'ordi bisou

    SvarSlet
  2. Hej Jan

    Ja jeg mener også at kunne huske at du havde meget i gang på denne tid sidste år - Her er "sidespirerne" på reticulataerne vel en max 10cm og blomsterskuddet kigger kun forsigtigt frem over jorden - jeg her ingen juno typer oppe endnu, jeg frygter at min rosenbachiana er gået til:(
    Mine nye I. magnifica har jeg intet set til heller - dem har jeg dog på ingen måde ikke opgivet!

    Godt vi kan hygge os med minderne fra sidsteårs fantastiske blomstring! - Din hybrid ser spændende ud!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Jeg var godt klar over mine reticulata ville blomstre senere da de er flyttet fra vores mere beskyttet have, til marken i et lille stenbed,de fleste er dog kommet over jorden,dem jeg havde fra sidste år på marken er kommet godt op med masser af sideskud:)
      Frygt ikke!! dine junoer,de skal nok komme det er ret tidligt på året,jeg har kun lige nicolai oppe, samt et par få andre.
      Ja sommerfotos er altid godt her i vintertiden:)
      Ha en god dag!

      Slet