mandag den 18. februar 2013

Tulipanblade

Her er de små tulipaner så småt ved at komme op,jeg holder meget af tulipaner ,men det er mest de små vildarter som har min interesse ,selvom der findes mange flotte store hybrider.
Selv uden blomst er de smukke ,se bare her med en flot rød kant!!
Mange af de små arter har virkelig krøllede blade som ligger fladt hen af jorden, hvilket i sig selv er fascinerende.
Her med blågrønne blade!

Her til sidst en enkelt blomst af de små arter!:
Tulipa cretica




12 kommentarer:

  1. Hej Jan.De ser da spændende ud dine tulipaner.Rigtig flotte blade.Vil da rigtig gerne se dem i blomst.Hilsen jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:) jamen der kommer sikkert en del tulipanfotos senere:)

      Slet
  2. Hej Jan.
    Spændende blade, og trives vild arterne specielt godt hos dig?
    Fin tulipa cretica

    SvarSlet
    Svar
    1. ja de gror fint her med den tørre sommer,skal dog se til at vande godt mens de gror,det er ikke altid det regner så meget lige netop på det tidspunkt.

      Slet
  3. Flotte blade de har dine tulipaner.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja derfor synes jeg også de fortjente et indlæg:)

      Slet
  4. Jeg har også lidt vildarter inde i min skov, men de er lidt dyre i indkøb, synes jeg. Så må jeg nok til udlandet for at købe, vil du sikkert sige :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det vil jeg helt klart anbefale,der kan du finde rigtig mange flotte arter og artshybrider ,måske ikke lige til skoven,men et mere solrigt sted!

      Slet
  5. BONSOIR tes tulipes sont en avance chez moi je les vois à peine elles essayent de sortir en ^poussant la terre
    tout doucement
    encore de très belles photos
    j'adore aussi ces fleurs et surtout la forme des tulipes
    je ne connais pas ta tuplipa sur cette dernière photo
    Une fleur si fragile je trouve

    Bonne soirée

    SvarSlet
    Svar
    1. Bon Dia Here they are early, our winters are not so cold,thats why we can see them now, yes the tulips have a nice form and elegance:)
      The last tulip is from Crete,and is very petit and fragile in appereance!!
      Have a wonderful evening:)

      Slet
  6. Det er bestemt også de botaniske tulipaner, der mest har min bevågenhed. De farvestrålende typer holder ikke ret længe her i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. De små lave arter holder langt mere end de store hybrider, og jeg synes de er mere elegante og fine:)

      Slet